سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شبکه مجازی ارزشی ها |arzeshiha.ir جنبش  وبلاگی حمایت از طلبه سیرجانی
خداوند متعال، دوست دارد که بنده اش را درجستجوی مال حلال، خسته ببیند . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
جمعه 90 فروردین 26 , ساعت 9:3 صبح, قاضی مالخر در فیس بوک

روزنامه کیهانپنجشنبه 25 فروردین 1390- شماره 19901
 http://www.kayhannews.ir/900125/14.HTM#other1407

 

 

 

قشقاوی: پرونده نصرت الله تاجیک 5/2 سال است که به ناحق روی میز وزیر کشور انگلیس قرار دارد

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه با اشاره به سفرش در هفته آخر اسفند به انگلستان تصریح کرد که دو سال و نیم است که پرونده نصرت الله تاجیک به ناحق روی میز وزیر کشور انگلیس قرار دارد.
حسن قشقاوی در گفت وگو با فارس، یکی از فعالیت های جدی وزارت خارجه و حوزه معاونت کنسولی و امور ایرانیان این وزارتخانه را تلاش گسترده برای رهایی و انتقال زندانیان ایرانی از کشورهای مختلف عنوان کرد و گفت: برهمین اساس با کمک سفارتخانه ها و نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران و کمک اداره کل ایرانیان خارج از کشور، شاهد آزادی 778 نفر از اتباع ایرانی زندانی در خارج در سال 1389 بودیم.
معاون وزیر خارجه کشورمان این اقدامات را علاوه بر فعالیت های انجام شده در خصوص افرادی چون نصرت الله تاجیک سفیر اسبق ایران در اردن، شهرزاد میرقلی خان زن ایرانی زندانی در آمریکا و یا پیگیری حقوقی و کنسولی مربوط به حمید معصومی نژاد و علی دمیرچی لو در ایتالیا عنوان کرد و افزود: در سال گذشته همچنین شاهد رفع توقیف و آزادی بیش از 20 لنج و کشتی ایرانی به همراه 100 نفر خدمه بودیم. قشقاوی ادامه داد: این پرونده ها علاوه بر برخوردهای دوگانه و سیاسی، شامل جرایم اجتماعی از قبیل اتهامات مربوط به موادمخدر یا ورود غیرمجاز است. وی با بیان اینکه وزارت امور خارجه همیشه مجاهدت خاموش دارد و معمولا اقدامات آن کمتر بعد تبلیغی پیدا می کند، اظهار داشت: شاهد هستید که نسبت انعکاس این گونه اخبار در رسانه های داخلی در مقایسه با انعکاس مشکلات اتباع ایرانی معمولا کمتر است.
معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه کشورمان به تلاش های نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران به خصوص بخش های کنسولی در حل این مشکلات اشاره کرد و گفت: نمایندگی های ما در خارج از کشور با گرفتن وکلای دادگستری و کمک های مالی به زندانیان، تلاش های گسترده ای در این زمینه ها انجام داده اند و یا در چارچوب انتقال محکومان به صورت موردی و یا براساس موافقت نامه انتقال محکومان، تلاش صورت گرفته است.
وی درخصوص سفر اخیرش به لندن در مورد وضعیت نصرت الله تاجیک سفیر اسبق ایران در اردن نیز اظهار داشت: هدف اصلی سفر من در هفته آخر اسفند به انگلستان رسیدگی به وضعیت آقای تاجیک بود. در آنجا با معاون وزیر خارجه، اعضای پارلمان، وکلا و شخص آقای تاجیک دیدارهای مفصلی داشتم و اعلام کردیم که از نظر ما اتهام تاجیک کاملا سیاسی و براساس تله گذاری طرف آمریکایی است. به گفته وی دو سال و نیم است که پرونده تاجیک به ناحق روی میز وزیر کشور انگلستان قرار دارد و تاجیک در یک وضعیت بلاتکلیف و انتظار به سر می برد و آینده مبهمی برایش وجود دارد که این وضعیت کاملا غیرانسانی و ضدحقوق بشری است. قشقاوی درباره شهرزادمیرقلی خان نیز اظهار داشت: این شخص براساس اتهامات کاملا واهی و به صورت غیرانسانی در آمریکا زندانی است.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ